Stichting BAB ondersteunt het onderwijs van schoolkinderen. De regering betaalt inmiddels zowel het lesgeld als de noodzakelijke boeken, maar niet pennen, papier en het uniform.

Op de primary school in één van de naburige dorpen, worden ieder jaar door ons oranje school uniformen en school spullen uitgedeeld.  Op de deze school zitten 190 leerlingen in één ruimte, vier in een bank. Daarom wordt er les gegeven in een aparte morgen- en een middagklas zodat er voor ieder voldoende aandacht is.

Er is samen met alle kinderen gekleurd met de nieuwe potloden, kleurpotloden en stiften. Voor alle kinderen was er een prachtige kleurplaat van kikker. 1 of 2 waren er te weinig. Gelukkig was er ook nieuw tekenpapier, zodat een tekening van kikker ook prachtig ingekleurd kon worden.

In 2008 is hier door ons al € 1000,= via de Lions Texel bijgedragen aan het plaatsen van een nieuw dak. Van de Lions bijdrage van 2012 is € 350,= uitgegeven voor zakken cement om de muren van e schoollokalen te stukadoren. Dit is begin 2013 samen uitgevoerd met ander onderhoud aan de school.

In februari 2013 zijn we ook in contact gekomen met leden van de Tripura stam die ten noorden van Mirsarai wonen. Kinderen moet 5km naar school door de rijstvelden lopen. Dat is in de regentijd bijna ondoenlijk. Daarom hebben ze een nieuwe school gesticht met nu een lokaal. Daar moeten nog twee lokalen bijkomen. Wij hebben de kosten hiervan toegezegd. In december 2013 gaan de leden van de stam met onze materialen de twee klassen bouwen zodat in januari 2014 de school klaar is. Kinderen van twee Nederlandse scholen hebben hier ook geld voor bij elkaar gespaard.

Laatste project

Gezinshuis in Chitagong sinds 2012!

In april 2012 zijn we gestart met het opknappen van een benedenverdieping in Chitagong. Voor ons eerste gezinshuis is plek voor 8 meisjes. De inventaris is door BAB aangeschaft . Een boea,  een hulp in de huishouding en een “gezinshuismoeder” zijn in dienst genomen.  In mei 2012 zijn we met vier meisjes van start gegaan […]